نی‌ نی سایت

26 درس از نی نی سایت درباره مهارت های ارتباطی: خلاصه تجربه ها






26 درس از نی نی سایت درباره مهارت های ارتباطی

نی نی سایت، به عنوان یک پلتفرم محبوب برای تبادل نظر و تجربه بین بانوان، گنجینه ای از نکات و دیدگاه ها درباره مسائل مختلف است. یکی از موضوعات پرتکرار، مهارت های ارتباطی و چالش های مرتبط با آن است. در این پست، 26 درس کلیدی که از دل گفتگوهای نی نی سایت استخراج شده را با شما به اشتراک می گذاریم:

عکس مربوط به مطالب آموزشی که نکته‌ها، تکنیک‌ها، ترفندها و تجربه ها را ارائه می کند

این نکات برگرفته از تجربیات واقعی مادران و زنان ایرانی است و می‌تواند در بهبود روابط شخصی و اجتماعی شما موثر باشد.

  • شنونده فعال باشید: قبل از پاسخ دادن، به حرف های طرف مقابل با دقت گوش کنید.
  • احترام متقابل: حتی اگر با نظر کسی مخالفید، با احترام با او صحبت کنید.
  • ابراز همدلی: سعی کنید احساسات طرف مقابل را درک کنید و به او نشان دهید که متوجه هستید.
  • زبان بدن مثبت: تماس چشمی، لبخند و حالت بدنی باز، حس مثبتی را منتقل می کند.
  • شفافیت در بیان: منظور خود را واضح و بدون ابهام بیان کنید.
  • اجتناب از قضاوت: قبل از اینکه تمام جوانب را بدانید، کسی را قضاوت نکنید.
  • مدیریت خشم: در هنگام عصبانیت، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از واکنش های تند خودداری کنید.
  • بیان نیازها و خواسته ها: به جای گلایه و شکایت، نیازها و خواسته های خود را به طور مشخص بیان کنید.
  • انعطاف پذیری: در گفتگوها، آمادگی پذیرش نظرات و دیدگاه های مختلف را داشته باشید.
  • حل تعارض: به جای اجتناب از تعارض، سعی کنید با گفتگو و مذاکره، راه حلی برای آن پیدا کنید.
  • بهره‌گیری از “من-پیام”: به جای سرزنش طرف مقابل، احساسات خود را با بهره‌گیری از “من” بیان کنید.
  • مثبت اندیشی: سعی کنید در گفتگوها، بر روی نکات مثبت تمرکز کنید.
  • مهارت نه گفتن: یاد بگیرید که در مواقع ضروری، بدون احساس گناه، “نه” بگویید.
  • سوال پرسیدن: برای درک بهتر منظور طرف مقابل، سوال بپرسید.
  • به اشتراک گذاشتن تجربیات: با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، به دیگران کمک کنید.
  • عذرخواهی: در صورت اشتباه، بدون تعلل عذرخواهی کنید.
  • یادگیری از اشتباهات: از اشتباهات خود درس بگیرید و سعی کنید آنها را تکرار نکنید.
  • تشویق و تحسین: در صورت مشاهده رفتار مثبت، طرف مقابل را تشویق و تحسین کنید.
  • صبر و حوصله: در گفتگوها، صبور باشید و به طرف مقابل فرصت دهید تا حرف هایش را تمام کند.
  • در نظر گرفتن تفاوت های فردی: به تفاوت های شخصیتی و فرهنگی افراد احترام بگذارید.
  • بهره‌گیری از طنز: در مواقع مناسب، از طنز برای ایجاد فضایی صمیمی تر استفاده کنید.
  • دوری از غیبت: از غیبت و بدگویی درباره دیگران خودداری کنید.
  • کنترل زبان: مراقب کلماتی که استفاده می کنید باشید.
  • توجه به لحن: لحن صدای شما می‌تواند تاثیر زیادی بر روی برداشت طرف مقابل داشته باشد.
  • پرهیز از قطع کردن حرف: اجازه دهید طرف مقابل صحبتش را به پایان برساند.
  • تمرین و تکرار: مهارت های ارتباطی نیاز به تمرین و تکرار دارند.

با آرزوی موفقیت برای شما در برقراری ارتباطات موثر و سازنده!







مهارت ارتباطی: خلاصه تجربیات نی نی سایت – 26 مورد

مهارت ارتباطی: خلاصه تجربیات نی نی سایت – 26 مورد

1. گوش دادن فعالانه، کلید طلایی ارتباط

خیلی از کاربرهای نی نی سایت تاکید داشتن که قبل از جواب دادن، درست و حسابی به حرف طرف مقابل گوش بدیم. فقط شنیدن کافی نیست، باید فعالانه گوش بدیم، یعنی با سر تکون دادن، پرسیدن سوالات مرتبط و خلاصه کردن حرفاش، نشون بدیم که داریم بهش توجه می کنیم. این کار باعث میشه طرف مقابل احساس کنه حرفاش برامون مهمه و ارتباط موثرتری شکل بگیره. وقتی خوب گوش میدیم، بهتر می فهمیم منظور طرف چیه و سوء تفاهم ها کمتر میشن. بعضی کاربرا میگفتن حتی لحن صدا و زبان بدنشون هم موقع گوش دادن فعالانه، تغییر میکنه. این مهارت مخصوصا تو بحث های خانوادگی خیلی به درد میخوره. تمرین میتونه این مهارت رو تقویت کنه. خیلی از مشکلات ارتباطی، از گوش ندادن سرچشمه میگیرن.

2. لحن دوستانه و محترمانه، معجزه می کنه

هیچ کس دوست نداره با یه لحن تند و عصبی باهاش صحبت بشه. حتی اگه حق با شما باشه، لحن نامناسب میتونه طرف مقابل رو گارد بگیره و دیگه به حرفاتون گوش نده. کاربرهای نی نی سایت توصیه می کردن همیشه لحن دوستانه و محترمانه داشته باشیم، حتی وقتی با کسی مخالفیم. بهره‌گیری از کلمات مودبانه مثل “لطفا” و “متشکرم” میتونه تاثیر خیلی خوبی داشته باشه. به لحن صدای خودمون هم توجه کنیم، داد زدن یا خیلی آروم صحبت کردن میتونه باعث سوء تفاهم بشه. لحن مناسب میتونه یه بحث رو به یه گفتگوی سازنده تبدیل کنه. حتی تو پیام های متنی هم لحن کلام مشخص میشه، پس دقت کنیم چی مینویسیم. گاهی یه لبخند کوچیک میتونه لحن کلام رو خیلی بهتر کنه.

3. واضح و شفاف صحبت کردن، از ابهام دوری کنید

سعی کنید منظور خودتون رو واضح و شفاف بیان کنید. بهره‌گیری از کلمات پیچیده و مبهم فقط باعث سردرگمی طرف مقابل میشه. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن قبل از صحبت کردن، یه کم فکر کنیم و مطمئن بشیم که منظورمون رو درست میتونیم بیان کنیم. از مثال زدن استفاده کنید، اینجوری طرف مقابل بهتر میفهمه چی میگید. اگه حس کردید طرف مقابل متوجه نشده، ازش بخواید سوال بپرسه. از اصطلاحات تخصصی و نامفهوم برای عامه مردم استفاده نکنید. گاهی اوقات لازمه یه موضوع رو از زوایای مختلف توضیح بدیم. بهتره از جملات کوتاه و ساده استفاده کنیم.

4. همدلی، خودتو جای طرف مقابل بگذار

همدلی یعنی بتونیم خودمون رو جای طرف مقابل بگذاریم و احساساتش رو درک کنیم. وقتی با کسی همدلی می کنیم، بهتر می تونیم باهاش ارتباط برقرار کنیم. کاربرهای نی نی سایت میگفتن همدلی باعث میشه بتونیم واکنش های مناسب تری نشون بدیم. برای همدلی کردن، باید سعی کنیم دنیا رو از دیدگاه طرف مقابل ببینیم. همدلی به معنی تایید کردن حرفای طرف مقابل نیست، بلکه به معنی درک کردن احساساتش هست. نشون دادن همدلی میتونه باعث بشه طرف مقابل احساس کنه که شنیده میشه و درک میشه. همدلی یه مهارت کلیدی تو روابط زناشویی هست. بهبود روابط زناشوییوقتی با کسی همدلی می کنیم، بهتر میتونیم بهش کمک کنیم.

5. زبان بدن، حرف هایی که نمی گوییم

زبان بدن میتونه تاثیر خیلی زیادی روی ارتباطات ما داشته باشه. حالت چهره، طرز نشستن، حرکات دست ها و پاها همه میتونن پیام هایی رو منتقل کنن که حتی خودمون هم ازشون آگاه نیستیم. کاربرهای نی نی سایت توصیه می کردن به زبان بدن خودمون و طرف مقابلمون توجه کنیم. تماس چشمی برقرار کردن نشون میده که به حرفای طرف مقابل توجه می کنیم. قوز کردن یا دست به سینه نشستن میتونه نشون دهنده بی علاقگی باشه. لبخند زدن میتونه فضایی دوستانه ایجاد کنه. گاهی اوقات زبان بدن، حرف هایی رو میزنه که ما نمی تونیم به زبون بیاریم. شناخت زبان بدن میتونه بهمون کمک کنه تا ارتباطات بهتری داشته باشیم.

6. کنترل احساسات، خونسرد باش

وقتی عصبانی یا ناراحت هستیم، ممکنه حرف هایی بزنیم که بعدا پشیمون بشیم. کنترل احساسات و حفظ خونسردی میتونه بهمون کمک کنه تا در مواقع حساس، تصمیم های بهتری بگیریم. کاربرهای نی نی سایت میگفتن قبل از اینکه جواب بدیم، یه کم صبر کنیم و نفس عمیق بکشیم. اگه حس می کنیم خیلی عصبانی هستیم، بهتره گفتگو رو به زمان دیگه ای موکول کنیم. یاد بگیریم چطور احساساتمون رو به شکل سالم ابراز کنیم. کنترل احساسات یه مهارت کلیدی تو مدیریت بحران ها هست. خونسردی باعث میشه بتونیم منطقی تر فکر کنیم. بهتره قبل از اینکه چیزی بگیم، به عواقبش فکر کنیم.

7. بازخورد گرفتن، از دیگران بپرس

پرسیدن نظر دیگران در مورد نحوه ارتباط برقرار کردن مون، میتونه بهمون کمک کنه تا نقاط ضعف و قوتمون رو شناسایی کنیم و مهارت های ارتباطی خودمون رو بهبود ببخشیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن از دوستای صمیمی و اعضای خانواده بازخورد بگیریم. به بازخوردها با دقت گوش بدیم و سعی کنیم ازشون یاد بگیریم. بازخورد گرفتن نشون میده که برای نظرات دیگران ارزش قائلیم. از انتقاد سازنده نترسیم. گاهی اوقات دیدن خودمون از نگاه دیگران میتونه خیلی کمک کننده باشه. پرسیدن بازخورد یه نشونه از تمایل به رشد و پیشرفت هست.

8. پذیرش تفاوت ها، همه مثل هم نیستند

همه ما آدم ها با هم متفاوت هستیم و دیدگاه های متفاوتی داریم. پذیرش این تفاوت ها و احترام گذاشتن به نظرات دیگران، میتونه بهمون کمک کنه تا ارتباطات سالم تری داشته باشیم. کاربرهای نی نی سایت تاکید می کردن که سعی کنیم دیدگاه های مختلف رو درک کنیم. به جای اینکه سعی کنیم دیگران رو تغییر بدیم، سعی کنیم اون ها رو همونطور که هستن بپذیریم. پذیرش تفاوت ها باعث میشه بتونیم با افراد مختلف ارتباط برقرار کنیم. تنوع دیدگاه ها میتونه خیلی ارزشمند باشه. بهتره به جای قضاوت کردن، سعی کنیم درک کنیم. همه حق دارن نظر خودشون رو داشته باشن.

9. مهارت حل مسئله، به دنبال راه حل باش

تو هر رابطه ای ممکنه مشکلاتی پیش بیاد. داشتن مهارت حل مسئله و توانایی پیدا کردن راه حل های مناسب، میتونه بهمون کمک کنه تا این مشکلات رو حل کنیم و روابطمون رو حفظ کنیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن به جای تمرکز روی مشکل، روی راه حل تمرکز کنیم. به دنبال راه حل های برد-برد باشیم. با همفکری می تونیم راه حل های بهتری پیدا کنیم. گاهی اوقات لازمه یه کم کوتاه بیایم. حل مسئله یه مهارت ضروری تو زندگی زناشویی هست. بهتره از تجربه های دیگران هم استفاده کنیم.

10. مدیریت تعارض، از دعوا دوری کن

تعارض یه بخش اجتناب ناپذیر از هر رابطه ای هست. اما مهم اینه که بتونیم تعارض رو به درستی مدیریت کنیم و از تبدیل شدنش به دعوا جلوگیری کنیم. کاربرهای نی نی سایت توصیه می کردن تو موقعیت های تعارض آمیز، آرامش خودمون رو حفظ کنیم. به حرفای طرف مقابل گوش بدیم و سعی کنیم دیدگاهش رو درک کنیم. از توهین و تحقیر خودداری کنیم. به دنبال نقاط مشترک بگردیم. گاهی اوقات لازمه از یه متخصص کمک بگیریم. مدیریت تعارض یه مهارت مهم تو محیط کار هست.

11. ابراز احساسات، نترس بگو

ابراز احساسات به شکل سالم و مناسب، میتونه بهمون کمک کنه تا روابط نزدیک تری با دیگران داشته باشیم. نترسید از اینکه احساسات خودتون رو به دیگران بگید. کاربرهای نی نی سایت میگفتن ابراز احساسات باعث میشه طرف مقابل بدونه که برامون مهمه. به جای اینکه احساساتمون رو سرکوب کنیم، سعی کنیم اون ها رو به شکل سالم ابراز کنیم. ابراز احساسات یه نشونه از صمیمیت و صداقت هست. گفتن “دوستت دارم” هیچ وقت قدیمی نمیشه. بهتره از کلمات مناسب برای ابراز احساساتمون استفاده کنیم. ابراز احساسات یه بخش مهم از عشق ورزیدن هست.

12. داشتن اعتماد به نفس، خودت را باور کن

اعتماد به نفس یعنی باور داشتن به توانایی های خودمون. داشتن اعتماد به نفس بهمون کمک می کنه تا راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنیم و نظرات خودمون رو بیان کنیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن روی نقاط قوت خودمون تمرکز کنیم. از اشتباه کردن نترسیم. خودمون رو همونطور که هستیم دوست داشته باشیم. اعتماد به نفس یه مهارت کلیدی تو رهبری هست. باور داشتن به خودمون باعث میشه بتونیم به اهدافمون برسیم. اعتماد به نفس یه عامل مهم تو موفقیت هست.

13. مثبت اندیشی، نیمه پر لیوان را ببین

مثبت اندیشی یعنی دیدن جنبه های مثبت زندگی و داشتن امید به آینده. مثبت اندیشی بهمون کمک می کنه تا روابط بهتری با دیگران داشته باشیم و در مواقع سخت، انگیزه خودمون رو حفظ کنیم. کاربرهای نی نی سایت تاکید می کردن که به جای تمرکز روی مشکلات، روی راه حل ها تمرکز کنیم. به اتفاقات خوب زندگی توجه کنیم. از افراد منفی دوری کنیم. مثبت اندیشی یه عامل مهم تو شادی هست. نگرش مثبت باعث میشه بتونیم فرصت ها رو ببینیم. مثبت اندیشی بهمون انرژی میده.

14. صبر و حوصله، عجله نکن

صبر و حوصله یعنی توانایی تحمل شرایط سخت و انتظار کشیدن برای رسیدن به نتیجه. صبر و حوصله بهمون کمک می کنه تا در روابطمون صبور باشیم و از عجله کردن و تصمیم های نادرست خودداری کنیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن قبل از اینکه واکنش نشون بدیم، یه کم فکر کنیم. به خودمون و دیگران فرصت بدیم. صبر و حوصله یه فضیلت هست. عجله کار شیطونه. با صبر و حوصله می تونیم به موفقیت برسیم. صبر و حوصله یه عامل مهم تو تربیت فرزند هست.

15. احترام به حریم شخصی، فضولی ممنوع

احترام به حریم شخصی دیگران یعنی وارد نشدن به مسائل خصوصی اون ها و حفظ اسرارشون. احترام به حریم شخصی بهمون کمک می کنه تا روابط سالم تری با دیگران داشته باشیم. کاربرهای نی نی سایت تاکید می کردن که از پرسیدن سوالات شخصی خودداری کنیم. بدون اجازه به وسایل شخصی دیگران دست نزنیم. به حریم خصوصی افراد تو فضای مجازی احترام بگذاریم. حریم شخصی یه حق انسانی هست. فضولی باعث ناراحتی دیگران میشه. احترام به حریم شخصی نشونه ادب هست.

16. شوخ طبعی، بخند و بخندان

شوخ طبعی یعنی توانایی دیدن جنبه های خنده دار زندگی و ایجاد فضایی شاد و مفرح. شوخ طبعی بهمون کمک می کنه تا روابط بهتری با دیگران داشته باشیم و استرس خودمون رو کاهش بدیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن تو جمع ها جوک بگیم و شوخی کنیم. از خودمون هم بتونیم بخندیم. شوخ طبعی یه نشونه از هوش هست. خنده بهترین دارو هست. شوخ طبعی باعث میشه بتونیم مشکلات رو راحت تر تحمل کنیم. شوخ طبعی یه عامل مهم تو جذابیت هست.

17. انعطاف پذیری، سفت و سخت نباش

انعطاف پذیری یعنی توانایی سازگار شدن با شرایط مختلف و تغییر برنامه ها در صورت لزوم. انعطاف پذیری بهمون کمک می کنه تا در روابطمون راحت تر با دیگران کنار بیایم و از لجبازی خودداری کنیم. کاربرهای نی نی سایت تاکید می کردن که آماده تغییر باشیم. به نظرات دیگران گوش بدیم. انعطاف پذیری یه نشونه از بلوغ هست. سفت و سخت بودن باعث میشه از فرصت ها جا بمونیم. انعطاف پذیری بهمون کمک می کنه تا با چالش ها روبرو بشیم. انعطاف پذیری یه عامل مهم تو موفقیت شغلی هست.

18. صداقت و شفافیت، روراست باش

صداقت و شفافیت یعنی راستگو بودن و پنهان نکردن اطلاعات مهم. صداقت و شفافیت بهمون کمک می کنه تا اعتماد دیگران رو جلب کنیم و روابط پایدارتری داشته باشیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن همیشه حقیقت رو بگیم، حتی اگه تلخ باشه. از دروغ گفتن خودداری کنیم. صداقت بهترین سیاست هست. دروغ باعث از بین رفتن اعتماد میشه. صداقت یه نشونه از شرافت هست. با صداقت می تونیم روابط قوی تری بسازیم.

19. تشکر و قدردانی، ممنون باش

تشکر و قدردانی یعنی ابراز سپاسگزاری از دیگران برای کارهایی که برامون انجام دادن. تشکر و قدردانی بهمون کمک می کنه تا روابط بهتری با دیگران داشته باشیم و احساسات مثبت رو در خودمون و دیگران تقویت کنیم. کاربرهای نی نی سایت تاکید می کردن که به خاطر کوچکترین کارهای دیگران هم تشکر کنیم. از کلمات “متشکرم” و “ممنون” استفاده کنیم. تشکر یه نشونه از ادب هست. قدردانی باعث میشه دیگران احساس ارزشمندی کنن. تشکر یه عامل مهم تو شادی هست. با تشکر می تونیم روابط بهتری بسازیم.

20. بخشش، کینه ای نباش

بخشش یعنی رها کردن خشم و کینه نسبت به کسانی که بهمون بدی کردن. بخشش بهمون کمک می کنه تا از گذشته رها بشیم و روابط بهتری با دیگران داشته باشیم. کاربرهای نی نی سایت پیشنهاد می کردن سعی کنیم دیگران رو ببخشیم، حتی اگه کارشون رو فراموش نکنیم. کینه توزی باعث ناراحتی خودمون میشه. بخشش یه نشونه از بزرگواری هست. با بخشش می تونیم زندگی بهتری داشته باشیم. بخشش یه عامل مهم تو سلامت روان هست. ببخش تا بخشیده شوی.

21. حفظ آرامش در بحث، داد و فریاد ممنوع

حفظ آرامش در بحث به این معنی است که در هنگام گفتگو و تبادل نظر، به جای داد و فریاد و رفتارهای پرخاشگرانه، خونسردی خود را حفظ کرده و با منطق و استدلال صحبت کنیم. خیلی از کاربران نی نی سایت معتقد بودند که داد و فریاد نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه باعث تشدید آن می‌شود و احترام متقابل را از بین می‌برد. هنگام بحث، سعی کنید به حرف‌های طرف مقابل با دقت گوش دهید و قبل از پاسخ دادن، کمی فکر کنید. اگر احساس می‌کنید که آرامش خود را از دست می‌دهید، بهتر است گفتگو را متوقف کرده و به زمان دیگری موکول کنید. تن صدای خود را کنترل کنید و از به کار بردن کلمات توهین‌آمیز و تحقیرکننده خودداری کنید. حفظ آرامش در بحث نشان‌دهنده بلوغ فکری و مهارت‌های ارتباطی قوی است.

22. دوری از قضاوت زودهنگام، صبر کن و ببین

قضاوت زودهنگام به این معنی است که قبل از اینکه اطلاعات کافی در مورد یک شخص یا یک موقعیت داشته باشیم، در مورد آنها نظر بدهیم و حکم صادر کنیم. این کار معمولاً بر اساس پیش‌فرض‌ها، تعصبات و اطلاعات ناقص انجام می‌شود. بسیاری از کاربران نی نی سایت به این نکته اشاره داشتند که قضاوت زودهنگام می‌تواند باعث ایجاد سوءتفاهم و خراب شدن روابط شود. سعی کنید قبل از اینکه در مورد کسی یا چیزی قضاوت کنید، اطلاعات کافی در مورد آنها به دست آورید. از برچسب زدن به افراد خودداری کنید و به آن‌ها فرصت دهید تا خودشان را ثابت کنند. اگر شک دارید، سوال بپرسید و از قضاوت کردن بر اساس حدس و گمان خودداری کنید. دوری از قضاوت زودهنگام نشان‌دهنده ذهن باز و تمایل به یادگیری و درک دیگران است.

23. پرهیز از شایعه پراکنی، دهان لق نباش

شایعه‌پراکنی به این معنی است که اطلاعات نادرست یا تأیید نشده را در مورد دیگران منتشر کنیم. این کار می‌تواند باعث آسیب رساندن به شهرت و اعتبار افراد شود و روابط را خراب کند. اکثر کاربران نی نی سایت تأکید داشتند که از شایعه‌پراکنی به شدت خودداری کنیم. قبل از اینکه هر خبری را باور کنید یا آن را برای دیگران تعریف کنید، از صحت آن مطمئن شوید. اگر چیزی را نمی‌دانید، بهتر است سکوت کنید تا اینکه اطلاعات نادرست را منتشر کنید. به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید و از صحبت کردن در مورد مسائل خصوصی آن‌ها خودداری کنید. پرهیز از شایعه‌پراکنی نشان‌دهنده اخلاق‌مداری و مسئولیت‌پذیری است.

24. استفاده صحیح از زبان بدن، پیام درست را برسان

زبان بدن شامل حرکات، حالت‌ها، و اشاراتی است که به صورت ناخودآگاه یا آگاهانه برای انتقال پیام‌ها استفاده می‌کنیم. استفاده صحیح از زبان بدن می‌تواند به بهبود ارتباطات کمک کند و پیام‌های ما را مؤثرتر کند. کاربران نی نی سایت توصیه می‌کردند که به زبان بدن خود و دیگران توجه کنیم و سعی کنیم پیام‌های درستی را از طریق زبان بدن خود منتقل کنیم. تماس چشمی برقرار کنید تا نشان دهید که به حرف‌های طرف مقابل توجه می‌کنید. لبخند بزنید تا فضایی دوستانه و صمیمی ایجاد کنید. حالت بدنتان را باز و ریلکس نگه دارید تا نشان دهید که پذیرا و در دسترس هستید. از تکان دادن سر برای تأیید حرف‌های طرف مقابل استفاده کنید. به زبان بدن دیگران توجه کنید تا بتوانید پیام‌های غیرکلامی آن‌ها را درک کنید.

25. یادگیری مداوم، همیشه در حال رشد باش

مهارت‌های ارتباطی مانند هر مهارت دیگری، نیاز به یادگیری و تمرین مداوم دارند. همیشه فرصت‌هایی برای یادگیری و بهبود مهارت‌های ارتباطی وجود دارد. بسیاری از کاربران نی نی سایت پیشنهاد می‌کردند که به طور مداوم در حال یادگیری و بهبود مهارت‌های ارتباطی خود باشیم. کتاب‌ها و مقالات مربوط به مهارت‌های ارتباطی را مطالعه کنید. در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت کنید. به نحوه ارتباط برقرار کردن افراد موفق توجه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید. از بازخورد دیگران استفاده کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. تمرین کنید و سعی کنید مهارت‌های جدید را در زندگی روزمره خود به کار ببرید.

26. تمرین، تمرین، تمرین، ممارست کن

هیچ مهارتی بدون تمرین به دست نمی‌آید. مهارت‌های ارتباطی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هرچه بیشتر تمرین کنید، در ارتباط برقرار کردن با دیگران ماهرتر خواهید شد. کاربران نی نی سایت توصیه می‌کردند که به طور منظم مهارت‌های ارتباطی خود را تمرین کنیم. با افراد مختلف در موقعیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. در بحث‌ها و گفتگوها شرکت کنید. به نحوه ارتباط برقرار کردن خود توجه کنید و سعی کنید آن را بهبود بخشید. از اشتباه کردن نترسید و از اشتباهات خود درس بگیرید. با تمرین مداوم، مهارت‌های ارتباطی خود را به سطح بالاتری برسانید.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. حس خوبی داره وقتی یه نفر واقعا به حرفات گوش می ده 😊 یادمه یه بار تو یه مهمونی داشتم با یه دوست درباره یه موضوعی حرف می زدم که اون مدام جواب های بی ربط می داد.. بعدا فهمیدم حواسش جای دیگه بوده.. از اون موقع همیشه موقع حرف زدن سعی می کنم حواسم به طرف مقابل باشه..

    راستی زبان بدن رو خیلی دست کم میگیرن.. من تو یه مصاحبه شغلی بودم که مصاحبه کننده مدام پشت سر هم سوال می پرسید و من گیج شده بودم.. یهو یادم افتاد تماس چشمی رو بیشتر کنم و صاف بشینم.. واکنشش خیلی فرق کرد انگار جدی تر گرفته شدیم..

    درباره شفاف حرف زدن.. این یکیو مادرم همیشه میگه.. میگه دخترم یه بار برای همیشه بگو چی می خوای.. منم یاد گرفتم به جای پیچوندن مطلب رو صاف و پوست کنده بگم.. خیلی وقتا باعث می شه زودتر به نتیجه برسیم..

    قضاوت نکردن رو هم خیلی دوست دارم.. یه بار توی اتوبوس دیدم یه بچه مدام تو راهرو می دوید.. همه داشتن خیره میشدن و اخم می کردن.. بعد فهمیدم بچه ناشنواس و دنبال مامانش می گرده.. از اون روز سعی می کنم کمتر قضاوت کنم..

    نه گفتن مهارت عجیبیه.. من ماه ها طول کشید یاد بگیرم.. اولش احساس گناه می کردم ولی الان می دونم این حق منه.. یه بار بخاطر نه نگفتن مجبور شدم کلی کار اضافی انجام بدم.. دیگه تکرار نشد 😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا